Gelukkig de vredestichters

04-10-2020

Zondag 18 oktober is het Wereldmissiedag over de hele wereld

Onder dit motto uit de Bergrede in Matteüs5,9 voert Missio dit jaar de campagne voor de Wereldmissiemaand. Te midden van grote problemen als honger, armoede, terreur en de coronapandemie in West-Afrika wil Missio stemmen van hoop laten horen.

Missiezondag is vooral het feest van de solidariteit. We vieren dat we deel zijn van een wereldwijde gemeenschap van mensen die verantwoordelijkheid voor elkaar neemt. Die verantwoordelijkheid wordt concreet in de wereldwijde collecte, die Missiezondag tot de grootste solidariteitsactie van de katholieken maakt.

Missio Nederland maakt deel uit van de internationale Pauselijke Missiewerken. Missio steunt wereldwijd kinderen in nood, het pastorale werk van parochies en bisdommen en de opleiding van priesters, diakens, pastorale werkers en catechisten.

Oktober is de Wereldmissiemaand. Het eerste weekend van oktober (3 en 4 oktober) vieren wij Wereldmissiedag van de kinderen. Op Missiezondag 18 oktober wordt over de hele wereld in de katholieke Kerk gecollecteerd voor het pastorale werk van parochies in de derde wereld.

Missio is geheel afhankelijk van vrijwillige bijdragen van parochies en donateurs en ontvangt geen subsidie van de overheid.

Wilt u het werk van Missio steunen?
Geef dan uw bijdrage op NL65 INGB 0000 0015 66, t.n.v. Missio Wereldmissiemaand, te Den Haag.
Bekijk ook onderstaand folder en ga naar www.missio.nl

Meer informatie: