Kerk-sale H. Hartkerk

04-09-2016

Veiling van overgebleven interieurstukken van de H. Hartkerk op zaterdag 17 september

Op 4 januari 2015 is de H. Hartkerk aan de eredienst onttrokken. De dvd van deze slotviering is overigens nog steeds te koop bij Sybilla Buisman Optiek aan de Breukelsestraat en slechts in bescheiden mate via de koster in de Sint Petrusbasiliek.
Sindsdien gebeurde er heel veel in en rondom onze voormalige kerk zoals het Bevrijdingsconcert (2015) en de uitvoering van de parochiebreed gedragen musical Jezus Christ in Concert in het voorjaar van 2016.

Het gebouw is na een zorgvuldig proces te koop gezet en een koper met een goed plan om het gebouw voor de toekomst en met name de gemeenschap te behouden, is gevonden. Behoudens de goedkeuring van een wijziging van het bestemmingsplan is onze voormalige kerk in de zomer van dit jaar verkocht.

Vele mooie en herkenbare interieurstukken vonden of vinden een nieuwe plek in de kerken in onze Heilig Hartparochie. Dat doet het parochiebestuur en pastorale team goed! Voor een aantal zaken wordt nog overleg gevoerd met het bisdom maar uiteindelijk bleef er echter toch nog het een en ander over. Met instemming van de pastoor Jacques Grubben en het parochiebestuur mogen deze laatste goederen geveild worden.
Veel parochianen hebben al in een eerder stadium aangegeven graag in het bezit te willen komen van iets tastbaars uit 'hun Breukelse kerk'. Een aantal kerkelijke zaken zullen overigens ter beschikking worden gesteld aan MUBO.

Voor de veiling hebben Ria van Beljouw en Henk Renders het voortouw genomen. Samen ruimden zij de zolder van de sacristie, de kelder en het priesterkoor leeg en de te verkopen goederen staan nu opgesteld op of rond het voormalige hoogaltaar.

Op zaterdag 17 september a.s. vanaf 13.30 uur gaat de veiling plaatsvinden in de voormalige H. Hartkerk!

Vooraf kunt u al een kijkje nemen: tijdens de Open Monumentendag op zaterdag 10 september; of op vrijdag 16 september van 15.00 tot 17.00 uur; of één uur voor aanvang van de veiling, dat is op 17 september vanaf 12.30 uur. De veiling is voor iedereen toegankelijk. De verkoop kan alleen contant en bij voorkeur gepast worden afgerekend.

Informatie:
Heilig Hartparochie