Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Pastorie wordt leeg geruimd

13-08-2018

Pastorie van Liempde wordt komende weekend leeg geruimd

In het komende weekend wordt de pastorie van Liempde leeg geruimd. Op vrijdag en zaterdag slaan vrijwilligers de handen uit de mouwen en wordt de klus voor een groot deel geklaard. Spullen die overbodig zijn gaan weg, niet relevante stukken uit het archief worden vernietigd en spullen die nog goed zijn gaan naar andere locaties binnen de parochie. Spullen die nog goed zijn maar voor de parochie overbodig zijn gaan in de openbare verkoop. Deze is op zaterdag 25 augustus gepland van 10.00-14.00 uur.

De pastorie van Liempde wordt leeggeruimd omdat deze niet meer nodig is. Daarom wordt dit gebouw binnenkort verkocht. Inmiddels heeft de geloofsgemeenschap Liempde een eigen, nieuw onderkomen. Deze heet ‘De Ontmoeting’ en is onderdeel van de Kloosterhof. Dit nieuwe contactpunt voor het kerkdorp Liempde is in dit voorjaar in gebruik genomen. We zijn daar heel tevreden mee.

Het leegruimen van een dergelijke, grote pastorie is een hele klus. Maar veel vrijwilligers hebben zich al aangemeld. Meerderen kunnen we nog goed gebruiken, dus meld je aan. We werken op vrijdagochtend en de hele zaterdag, beide dagen vanaf 09.00 uur. U kent het gezegde: ‘Vele handen maken licht werk…’

Veel spullen kunnen weg, andere krijgen een bestemming in een van de gebouwen elders in onze parochie. Het archief wordt goed opgeruimd: wat weg mag en kan gaat de container in en wordt vernietigd. Dat wat de moeite waard is en een leuke herinnering aan meer dan 400 jaar parochie is, wordt natuurlijk bewaard. Een uitgedund actueel archief krijgt een plek in de bijsacristie.

Spullen die overblijven en goed zijn voor hergebruik worden openbaar verkocht. Deze verkoop vindt op zaterdag 25 augustus a.s. plaats van 10.00-14.00 uur. De te verkopen spullen worden in de loop van volgende week met foto op de website van het kerkdorp Liempde gezet. De verkoop vindt in en nabij de pastorie aan de Vendelstraat in Liempde plaats.

De monumentale pastorie van Liempde

Doneer