Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Breder publiek kerk-TV Liempde

19-12-2019

De kerk-TV van Liempde voortaan digitaal én in het buitengebied

Sinds begin van deze eeuw heeft de kerk van Liempde een eigen kerkcamera met uitzendsysteem. Hiermee wordt elke zondag de hoogmis uitgezonden. Sinds die tijd via het analoge systeem en dat raakt verouderd. Omdat het volgen van de mis via TV bij veel parochianen erg geliefd is hebben we het systeem nu gedigitaliseerd. Daarmee kunnen nu bijvoorbeeld alle mensen via KPN-Telfort-XS4ALL (zender 1.465), Ziggo (zender 47), T-Mobile (zender 849), glasvezelnet Solcon (zender 811), Tele2 en andere meekijken en ook alle parochianen in het buitengebied.

Het digitaliseren van de Tv-uitzendingen stond al jaren op de wensenlijst van het parochiebestuur van Liempde, nu op die van de Contactgroep Liempde. Dat leek echter onbetaalbaar. U kent het wel, te duur in relatie met de ‘winst’. De tijden zijn echter aan het veranderen: de digitalisering én de wensen van de parochianen nemen toe en zij, en wij ook, willen steeds betere beelden en gemak. Omdat onze zender steeds minder analoog was te ontvangen heeft het bestuur nu de stap gezet. De veranderde prijsstelling was ook doorslaggevend.

Na veel uitzoekwerk leek dit eenvoudiger dan eerder werd gedacht: het werden geen tienduizenden euro’s aan kosten maar enkele duizenden. Dat scheelt een slok op een borrel. De aanpassingen zijn inmiddels aangepast en nu kunnen alle parochianen de uitzendingen weer (digitaal) bekijken. Ook alle inwoners van het buitengebied. Dat is pure winst want zijn waren jarenlang verstoken van de uitzendingen. We kunnen weer jaren vooruit.

De beeldkwaliteit is echter nog niet optimaal. We zijn nu aan het bekijken of vervanging van de camera soelaas biedt. Daarmee gaan we in het nieuwe jaar experimenteren. Hiervan houden we u op de hoogte.

We wensen alle mensen die thuis de H. Mis van de TV volgen veel kijkplezier en genoegen. Nog leuker is als u ook regelmatig de zondagsmis komt bezoekt. Is dit voor u niet mogelijk, dan houdt het op. Dan is daarvoor dé uitkomst dé kerk-TV. Kijk dus via KPN (zender 1.465), Ziggo (zender 47) en Tele2. Veel plezier...

De Allerzielenviering in de kerk van Liempde

Doneer