Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Pasen In Liempde

05-04-2021

Pasen in Liempde in de Sint Jans Onthoofdingkerk: een goede samenwerking

Samen met uiteraard veel vrijwilligers hebben we het paasfeest met kapelaan Marshal en pastoor Geertjan tot een mooi en goed feest gemaakt.

De Goede week is altijd heel druk. Witte Donderdag, alles in het wit. Die dag hebben acht groepen van de Oversteek de kerk bezocht. Zij kregen het verhaal van Jezus te horen en maakten een rondwandeling door de kerk.

’s Avonds Witte Donderdagviering met kapelaan Marshal. Zang door Cantate Domino. Goede Vrijdag, ’s middags de Kruisweg door kapelaan Marshal. De gezangen door Ben. De kleur was paars. ’s Avonds om 19.00 uur weer een andere kleur namelijk rood. Kruisverering door pastoor Geertjan. Zang door Cantate Domino. Zaterdag alles in orde maken voor de paaswake. Alles weer in het wit. De paaswake is voor zowel kosters als koor een drukke en spannende tijd. Als alles maar goed verloopt.

De samenwerking tussen de verschillende partijen verliep perfect. Alle dagen was de kerk prachtig versierd, aangepast aan de viering. Het is niet niks om zo elke keer weer iets prachtigs te maken. Francien, complimenten en bedankt hiervoor. De paaszondag was druk bezet. Een mooie afsluiting van een goede week. Dank aan de misdienaars en hun papa, de kosters en het koor.

De prachtig versierde kerk van Liempde

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen