Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Samen hosties bakken

08-04-2022

Met de communicanten van Liempde hosties bakken bij Pierpaolo en Andrea

Afgelopen woensdagmiddag 6 april hebben acht communicanten uit Liempde een bezoek gebracht aan diaken Pierpaolo en zijn vrouw Andrea. Ze gingen er met de gastheer en -vrouw hosties bakken. Dat gebeurde aan de Eindhovenseweg waar ook de Johannes XXIII gemeenschap is gevestigd.

Na een drukke, turbulente en emotionele reis naar Polen, Oekraïne en Italië keerde Pierpaolo Flesia afgelopen weekend terug naar zijn ‘stek’ Liempde. Meer dan 150 kinderen en hun ouders/verzorgers werden vanuit Oekraïne met busjes naar Italië geëvacueerd. Na zich herpakt te hebben kreeg hij die woensdag de communicanten op bezoek.

Van hem en zijn vrouw Andrea kregen de kinderen uitleg over het bakken van hosties en mochten zelf meehelpen met het uitdrukken. Diaken Pierpaolo heeft namelijk met zijn vrouw een (bescheiden) hostiebakkerij. Van de restjes werd volop geproefd en dat viel zeker niet tegen. Ook hebben ze samen gebeden en liedjes gezongen.

Het was zoals ook in de afgelopen jaren weer een zeer geslaagde middag. We danken Pierpaolo en Andrea nogmaals hartelijk voor hun gastvrijheid. ‘Wij’ zijn alle communicanten en de leden van de communiewerkgroep Liempde.

De groep communicanten zijn trots hun 'grote' hostie...

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen