Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Openluchtmis bij Mariagrot

10-08-2022

Met Maria Tenhemelopneming is er bij de Mariagrot in de Kloostertuin een openluchtmis

Op maandag 15 augustus a.s. is er met goed weer een openluchtmis bij de Lourdesgrot in de Kloostertuin. Dit ter gelegenheid van Maria Tenhemelopneming. De celebrant is kapelaan Marshal Stanislaus. De Marialiederen worden gezongen door een vakantie-gelegenheidskoortje met op het orgel Marie-José Heijnen. De mis begint om 19.00 uur. U bent van harte welkom.

De Kloostertuin is dit voorjaar geheel opgeknapt en ziet er prachtig uit. Van die tuin maakt de Mariagrot onderdeel uit. In samenhang met de renovatie van de tuin heeft het parochiebestuur de Mariagrot geadopteerd en met veel zelfwerkzaamheid helemaal in de oude en mooier luister hersteld. Deze grot vormt nu een herkennings- en oriëntatiepunt in de tuin en trekt veel bezoekers. Enkele prachtige banken staan bij de grot en bezoekers kunnen een kaarsje ontsteken.

De grot werd op zaterdag 14 mei officieel geopend. Dit gebeurde tegelijkertijd met de ‘heropening’ van de Kloostertuin en was een feestelijke gebeurtenis. Op vrijdag 20 mei is de grot door kapelaan Marshal Stanislaus ingezegend. Daarbij was natuurlijk ook pastoor Geertjan van Rossem aanwezig en hij zong met alle bezoekers het Marialied van Lourdes.

Nu heeft kapelaan Marshal dus het initiatief genomen om met Maria Tenhemelopneming een openluchtmis op te dragen bij de Mariagrot. Een mooi initiatief dat door de Contactgroep Liempde meteen werd omarmd. Enkele leden van de groep en de koster verzorgen de logistieke aangelegenheden. Wellicht ontstaat er een mooie en nieuwe traditie in Liempde op deze 15e augustus.

In geval van slecht weer wordt de Mariaviering in de parochiekerk van Liempde gehouden. Dit wordt ter plaatse mondeling en zo mogelijk ook schriftelijk bekend gemaakt. We wensen alle bezoekers een mooie viering toe.