Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

‘De Oversteek’ op bezoek

26-03-2024

De leerlingen van basisschool ‘De Oversteek’ bezoeken de mooie kerk van Liempde

Op donderdag 28 maart a.s., Witte Donderdag, bezoeken bijna alle leerlingen van basisschool ‘De Oversteek’ de mooie en monumentale Sint Jans Onthoofdingkerk van Liempde. Onder leiding van pater John Varikuti krijgen ze een rondleiding en een ‘praatje’ van ongeveer een half uurtje. De koster Maria Smeltink begeleidt pater John.

Eerdere contacten met de basisschool resulteren in een dergelijk ‘hoog’ bezoek van de kinderen van de basisscholen. Vanaf kwart over negen zullen de hele dag door 12 klassengroepen de kerk bezoeken. Het wordt dus een volle bak! Ze krijgen van pater John uitleg over de kerk en het kerkgebouw zelf, de vieringen rondom en van Pasen en ze mogen ook een kijkje achter de schermen kijken.

‘Het wordt een heel feest’, aldus Maria Smeltink, er komen honderden kinderen en rond het middaguur wordt een lunchpauze ingepland. Dan eten de organisatoren iets en wordt aansluitend de draad weer opgepakt’.

Graag danken we de directeur van de basisschool, mevr. Irene Verbeet. Door vooral haar medewerking kan een dergelijk bezoek worden mogelijk gemaakt., Voor de parochie een mooie kans om de kerk van zijn beste kant te laten zien en te presenteren.

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen