donatie

Heilig Bloedprocessie

Een gift voor de Heilig Bloedprocessie van onze parochie

Jaarlijks trekt op Drievuldigheidszondag, dit is de eerste zondag na Pinksteren, de Heilig Bloedprocessie door de straten van het centrum van Boxtel. Deze processie met zo'n vierhonderd figuranten in historische kostuums is een eerbetoon aan het Heilig Bloedwonder dat volgens overlevering vóór 1380 plaats vond in de Sint-Petrusbasiliek van Boxtel.

Boxtel houdt aan zijn Heilig Bloedprocessie vast, niet alleen om de dierbare traditie die er mede is verbonden, maar ook vooral om op deze wijze, in ingetogenheid, maar ook in een wisseling van muziek, zang, voordracht, ritme en kleur, eer te brengen aan Christus.

De Heilig Bloedprocessie wordt jaarlijks georganiseerd door de Heilig Bloedstichting, gevestigd te Boxtel. Als u het werk van de stichting financieel wilt ondersteunen, kunt u uw donatie storten op de rekening van deze stichting NL18RABO0162404794 ten name van de Heilig Bloedstichting Boxtel. U kunt ook een gift overmaken via deze IDealbetaling, dan zorgen wij ervoor dat deze bij de Heilig Bloedstichting terecht komt. Wij danken u voor uw gift.

Doneer veilig via iDeal

Direct doneren aan Heilig Hartparochie? Dat kan hier. Alvast zeer bedankt!
Kies een bedrag of type een ander bedrag in en klik op 'BETAAL'.