Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Open Kerkendag op 14 en 15 september

12-07-2019

De vier kerkdorpen houden ‘Open Kerkendag’ in het weekend van 14 en 15 september

Op zaterdag 14 en zondag 15 september, tijdens de landelijke open monumentendag, houden de vier kerkdorpen Open Kerkendag. Op die dagen worden er door de vier geloofsgemeenschappen activiteiten georganiseerd in het kader van de Open Kerkendagen. Dagen ook waarop monumentale gebouwen gratis te bezichtigen zijn en waarop meerdere activiteiten plaatsvinden.

De activiteiten zijn per kerkdorp heel verschillend: sommige staan al in de steigers aan andere wordt gewerkt. De activiteiten van Liempde en Lennisheuvel zijn al bekend. Een vooraankondiging hiervan vindt u al op de eigen deelwebsite van dat kerkdorp.

De stand van zaken:
  • De geloofsgemeenschap organiseert samen met de Heemkundekring/Erfgoedvereniging de dagen en stellen een aantrekkelijk programma op voor zaterdag 14 en zondag 15 september.
  • De geloofsgemeenschap Esch werkt aan een programma voor een van de beide dagen. Wat en wanneer is nog niet duidelijk.
  • De geloofsgemeenschap Lennisheuvel gaat op zondagmiddag Mantra zingen. Zie hiervoor alvast een voorproefje op de eigen deelwebsite.
  • De geloofsgemeenschap Liempde heeft een gevarieerd programma ontwikkeld voor beide (mid)dagen van 14.00–17.00 uur. Zie hiervoor ook nu al de eigen deelwebsite van Liempde.
Na de zomervakantie kan én wordt er meer informatie over de verschillende kerkdorpen met hun activiteiten verstrekt. Volg deze website en de plaatselijk en regionale dag- en weekbladen. Vooraleerst nog een fijne en vakantie…!