Collecte met de telefoon!?

08-11-2021

Vanaf het weekend van 14 en 15 november kunt u ook (uw collecte) geven met uw mobiele telefoon

Het is niet meer vanzelfsprekend dat iedereen contant geld bij zich heeft, want bijna iedereen betaalt heel vaak met de pinpas. Maar dit heeft een aantal nadelen. Naast de muntjes voor de wagentjes bij de supermarkt kun je bijvoorbeeld ook tijdens een H. Mis met de collecte of bij het betalen van kaarsengeld in de problemen komen. Daarom heeft het bestuur in navolging van veel andere parochies besloten om naast het gewoon collecteren ook betalen via de mobiele telefoon mogelijk te maken. Hierbij is gekozen voor het systeem GIVT.

We hebben voor onze parochianen dus goed nieuws want wij gaan van start met een nieuwe manier van collecteren waarbij je met je mobiele telefoon kunt doneren. Dat doen wij samen met GIVT; het bedrijf dat deze oplossing mogelijk maakt. Wil je gebruik maken van deze service dan heb je de GIVT-app nodig. Deze GIVT-app kun je downloaden op www.givtapp.net/download.
Geef je liever contant? Geen probleem want naast het geven met je mobiele telefoon kun je altijd contant geld blijven geven aan de collecte en kaarsen op blijven steken en dat nog jaren lang...

Misschien ken je al het gebruik van GIVT als geefmiddel voor de collectes in jullie dorp of gemeente. Misschien ken je het nog niet, of heb je wel eens van GIVT gehoord maar ben je nog geen gebruiker van de GIVT-app. Hoe dan ook we vertellen je graag meer over het gemak en de voordelen van geven met de GIVT-app. Zie ook de website: https://www.givtapp.net/download/.

● Hoe werkt het?
Download de GIVT-app (gratis) en registreer jezelf en je bent klaar voor gebruik! Wanneer je de app gaat gebruiken om te geven:
  •  Open de app.
  • Je komt direct in het geefscherm. Hier geef je aan wat je wilt geven. Zijn er meerdere collectedoelen? Klik op +collecte toevoegen en geef aan wat je voor het tweede en eventueel het derde doel wilt geven.
  • Kies hoe je wilt geven (dat kan op vier manieren).
  • Geven via een collectemiddel (de collectezak, -schaal of -mand): beweeg je telefoon langs het collectemiddel en je kunt je telefoon weer opbergen.
  • QR-code: er opent een camerascherm, scan de QR-code en je kunt je telefoon weer opbergen.
  • Lijst: kies de kerk of kapel uit de lijst, klik op de naam van de kerk of kapel en je kunt je telefoon weer opbergen.
  • Locatie: kies voor geven op locatie en bevestig dat je aanwezig ben in de locatie die op je scherm verschijnt, en je kunt je telefoon weer opbergen.
  • Bekijk ook het instructiefilmpje.
In de afgelopen en komende dagen worden er zendertjes in de collectemiddelen aangebracht waardoor je voortaan ook digitaal kunt geven als je dat wilt. Ook worden er in de kerken én in de kapellen in onze parochie overal stickers met QR-code geplakt, elk met een eigen bestemming. Het geld gaat dus via die specifieke QR-code naar de juiste bestemming (kerk, kaarsengeld, goed doel, etc.). Het aansteken van kaarsen voor Maria, het geven of een kaarsje aansteken in de juiste kapel of geven/betalen bij het offerblok in en aan de juiste kerk.
Heb je een vraag of kom je er niet helemaal uit? Bel gerust met het secretariaat. We helpen je graag een handje.

Vanaf het weekend van 13 en 14 november kan er met GIVT worden gegeven en kunnen er kaarsen mee worden betaald en gebrand. Dan zijn alle zaken voorbereid. Nogmaals, je mag natuurlijk ook gewoon collectegeld (munten en biljetten) blijven geven en dat nog heel lang. Dank voor uw medewerking.

Meer informatie: