Communievieringen en Doopsel

14-05-2023

Hoera, groot feest in de Kerk

Vandaag was het groot feest in onze parochie. Er waren namelijk twee Communievieringen en een Doopsel.

In Boxtel en Liempde deden vandaag, zondag 14 mei, 26 kinderen hun Eerste Heilige Communie. En er werd ook een kindje gedoopt.

De communicanten waren goed voorbereid. Ze hadden samen met hun familie aan de faimiliedagen deelgenomen. Of hadden in andere bijeenkomsten hun voorbereiding gehad. Ook was er een oefencommunie. Want ja, het blijft toch wel spannend zo'n eerste keer ter Communie gaan. Zowel in Boxtel als in Liempde was vrijdag deze oefencommunie.

Goed voorbereid gingen de communicanten dus op deze zonovergoten zondag op weg naar de kerk. Op weg naar hun grote feest. Voor de eerste keer Jezus ontvangen. Jezus, in een klein stukje brood. De Hostie. Hoe is dat nu mogelijk?

Daar hoefden de kinderen niet lang over na te denken. Want voor God is niets onmogelijk. Dus ook zichzelf zo klein maken dat Hij in een klein stukje brood past... Dat is onze God. Hij kan alles.
Zo kan Jezus heel dicht bij je zijn, zelfs in jou, om je extra kracht te geven en te sterken. In vrolijke en in minder leuke tijden.

Wat een mooi voorbeeld mogen wij toch nemen aan het diepe geloof en vertrouwen van kinderen.

Een grote Vriend erbij. En wat voor een! Dat kreeg ook de dopeling vandaag. Opgenomen in de Kerk, in de grote familie van God en in onze parochie. Wat een feest en vreugde!

Wij wensen alle kinderen en hun families een heel mooie, feestelijke dag toe. Veel licht en zegen op jullie weg, jongens en meiden. Van harte proficiat! En graag tot ziens!